شرکت آسانسور اوج گستران پادرا

نصب و سرویس آسانسور

شرکت آسانسور اوج گستران پادرا

نصب و سرویس آسانسور

نصب و سرویس آسانسور

  • ۰
  • ۰

آسانسور

هر آسانسور باید به صورت دوره‌ای بازدید شده تا عملکرد صحیح آن تضمین شود. در حین بازرسی اشکالات مشخص شده و آنها برطرف می‌شود.

مواردی در خصوص بازدید آسانسور باید در نظر گرفته شود

 1. همه آسانسورها باید به طور ماهانه بازرسی شوند

بازرسی آسانسورها معمولا توسط شرکتی که آن را نصب کرده انجام می‌شود. برای ساختمان‌های موجود آسانسوردار، کار بازرس آسانسور به این صورت است که به طور ماهانه تمام آسانسورها، پله برقی‌ها، پیاده روهای برقی و سایر بالابرها را بررسی کند و در صورت مشاهده مشکل آنها را برطرف کند. بخشی از این بازرسی‌ها منجر به تعویض قطعات آسانسور هیدرولیک خواهد شد.

 2. با بازدید ماهانه از هزینه‌های تعمیرات اساسی کاسته خواهد شد

برای مشخص شدن اشکالات عملیاتی در آسانسور شما، با پرداخت هزینه اندک می‌توانید از خسارت‌های آینده بکاهید. این یک نظارت معمول و موردی است که اگر در ساختمان شما به طور مرتب این بازدیدها صورت نمی‌گیرد، باید انجام شود.

 3. در زمان بازدید و بررسی، اشکالات به مدیر ساختمان اعلام خواهد شد

این شاید مهمترین بخش این قطعه باشد. اگر شخصی که بازدید را انجام می‌دهد چیزی را پیدا کنند و گزارش نقص در مورد آن بنویسد، این گزارش را به صاحب ساختمان یا مدیر ملک ارسال می‌کند. با دریافت این گزارش، شما به عنوان مدیر ساختمان دید بهتری از مشکلات و هزینه‌های احتمالی خواهید داشت.

 4. شما می‌توانید آسانسور خود را با تجهیزات جدید به روز کنید

هنگامی که تکنسین آسانسور به ساختمان شما می‌آید، هدف این است که مطمئن شوید این وسیله برای استفاده همه ساکنان ساختمان ایمن است. برخی از اقلام می‌توانند توسط شما مورد توجه قرار گیرند و بهترین روش برای حفظ ایمنی ساختمان شما باشند.

  • درب اتاقک ماشین آسانسور یا درب پنت هاوس باید به صورت خودکار بسته شده و قفل شود. این مانع از ورود کارکنان غیر مجاز یا کودکان به اتاق می‌شود و به طور بالقوه از بروز صدمه به آنها جلوگیری می‌کند. این در آیین نامه ساختمان مشخص شده و توسط بازرس، بازدید می‌شود.
  • روشنایی اتاقک ماشین آسانسور کافی باشد که در شرایط کار خوب و با حفاظ لامپ مناسب در صورت لزوم مورد استفاده قرار می‌گیرد. خطرات زیادی برای یک اتاق با نور ضعیف وجود دارد و این می‌تواند توسط تکنسین برطرف شود.
  • اتاقک ماشین را نمی‌توان به عنوان یک منطقه ذخیره سازی کالا استفاده کرد. ما بارها لوازم تعمیر و نگهداری آسانسور و یا مبلمان ساکنین را در اتاقک ماشین دیده‌ایم. این موارد خطر آتش سوزی را تقویت می‌کنند و تکنسین، شما را از وجود چنین لوازمی مطلع خواهد کرد.
  • در صورت امکان، شماره تلفن تولید کننده آسانسور و ارائه دهنده خدمات آن را پیدا کنید. اگر خط تلفن برای سرویس در اتاقک وجود نداشته باشد، با جستجو در اینترنت آن را پیدا کنید و در غیر این صورت تکنسین‌های شرکت پادرا آماده کمک به شما هستند.

5. بدانید که به دنبال چه چیزی از شرکت ارائه دهنده خدمات آسانسور خود باشید

شایع‌ترین مواردی که در زمان بازدید مشخص می‌شوند، به شرح زیر است:

  • نور چاهک کار نمی‌کند
  • چراغ بالای اتاقک کار نمی‌کند
  • چاهک کثیف و یا پر از آوار و یا آب گرفتگی است
  • اتاقک ماشین کثیف و پر از آوار است
  • دستگاه معکوس کننده حرکت درب کار نمی‌کند
  • چراغ اضطراری در کابین کار نمی‌کند
  • سرویس احیای آتش نشانی به درستی کار نمی‌کند
  • محدود کننده حرکت درب کار نمی‌کند و یا کارکرد مناسبی ندارد
  • اتاقک ماشین به عنوان فضای ذخیره سازی اشیاء استفاده می‌شود که شامل تجهیزات غیر بالابر است
  • اتاقک آسانسور هیچ منبع روشنایی ندارد
  • درب دسترسی به آسانسور کارکرد مناسبی ندارد (قفل نشده، به طور خودکار بسته می‌شود، و غیره)
  • تلفن آسانسور کار نمی‌کند
  • طول کابل‌های آسانسور در محدوده مجاز نیست

یک برنامه تعمیر و نگهداری پیشگیرانه خوب این اشکالات را تا حد زیادی برطرف می‌کند. اکثر موارد به راحتی قابل اصلاح هستند.

 6. پس از رفع نواقص توسط تکنسین، شما باید تمامی موارد را بررسی کنید

هنگامی که ارائه دهنده خدمات شما نقص‌های آسانسور را اصلاح کرد، تکنسین گزارش را تایید می‌کند که این موارد اصلاح شده است. سپس صاحب ساختمان یا مدیر ملک این گزارش را دریافت می‌کند و مدیر ساختمان تمام موارد را باید چک کند. برای بعضی از مشکلات باید چند روز را برای تست در نظر بگیرید و در صورتی که مشکل همچنان باقی باشد مدیر با تکنسین تماس گرفته و مشکلات برطرف نشده را گزارش خواهد داد.

 7. اگر نقص‌های آسانسور خود را برطرف نکنید، آسانسور شما ممکن است حادثه ایجاد کند

اگر نواقص مشخص شده توسط تکنسین را در محدوده زمانی کوتاهی رفع نکنید، خطر از کار افتادن و ایجاد خسارت برای افراد وجود خواهد داشت. نقض‌های اصلاح نشده ممکن است باعث بروز خسارت‌های جبران ناپذیری شوند. این یک فرآیند طولانی است تا بتوانید این خسارت‌ها را جبران کنید و هزینه‌های زیادی را مجبور خواهید شد پرداخت کنید. اگر آسانسور در یک فروشگاه و یا مرکز خرید نصب شده باشد، نارضایتی مشتریان را به دنبال خواهد داشت و از طرف دیگر ممکن است بر میزان محبوبیت شما کم شده و باعث شود از مشتریان شما کاسته شود.

 8. قبل از اینکه تکنسین ملک شما را ترک کند، مطمئن شوید که تمام آسانسورهای شما کارکرد معمولی دارند

این مورد اغلب اتفاق نمی‌افتد، اما در بعضی از مواقع تکنسین برای تست و یا عیب یابی تغییراتی را در روند کارکرد ایجاد می‌کند و یا به طور تصادفی سوئیچ توقف را فعال کرده و فراموش کرده باشد آن را قبل از ترک محل در حالت اتوماتیک قرار دهد، با بازدید نهایی این اشکالات مشخص و برطرف خواهند شد.

  • ۹۷/۱۰/۰۱
  • asansor padra

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی