شرکت آسانسور اوج گستران پادرا

نصب و سرویس آسانسور

شرکت آسانسور اوج گستران پادرا

نصب و سرویس آسانسور

نصب و سرویس آسانسور

  • ۰
  • ۰

آسانسورها

آسانسورهای آینده چگونه کار خواهند کرد؟

احتمالا سیستم کابلی باز هم مورد استفاده قرار خواهد گرفت، چرا که بسیاری از ساختمان‌ها پیش از این دارای آسانسورهای کابلی و آسانسور هیدرولیک بوده‌اند. با این حال، یک سیستم جدید اختراع شده که قادر است بالا، پایین، به کناره‌ها و حتی با زاویه حرکت کند. چنین چیزی چگونه ممکن است؟

یک شرکت آلمانی با نام ThyssenKrupp برای چندین سال در حال توسعه آسانسوری بوده است که به جای کابل از آهن ربا استفاده می‌کند. از آنجا که آهن رباها کابین را حرکت می‌دهند، آسانسور می‌تواند بالا، پایین، به کناره‌ها یا مورب حرکت کند. بر اساس گفته‌های این شرکت، این آسانسور 50 درصد سبک‌تر بوده و نسبت به آسانسورهای قدیمی سرعت بیشتری خواهد داشت. نام آن Multi است و این شرکت از مواد سبک در ساختار آن استفاده می‌کند تا وزن را به نسبت 50% کاهش دهد. بر طبق ThyssenKrupp، مردم نیویورک جمعا 16.6 سال را منتظر آسانسور هستند و 5.9 سال را در داخل آسانسور می‌گذرانند. آسانسور جدید به آنها اجازه خواهد داد در عرض 30 ثانیه وارد آن شوند و با سرعت بیشتری حرکت خواهد کرد. این طرح اولین بار در سال 2014 معرفی شد و مردم در ابتدا در مورد آنها دودل بودند.

آسانسور مغناطیسی تقریبا ساخته شده است. ThyssenKrupp در حال نصب کردن اولین نمونه آنها در یکی از برج‌های اداری آلمان است. این طرح باید اول از هر چیز بررسی‌های ایمنی را بگذراند.

 آسانسور مغناطیسی چگونه کار می‌کند؟

این آسانسور از طریق سیستمی از مبادله کننده‌ها حرکت می‌کند. مبادله کننده‌ها آسانسور را قادر می‌سازند در هر جهتی حرکت کنند. تکیه گاه‌های پیچیده‌ای به نام اسلینگ (Sling) امکان حرکت آسانسور به بالا، پایین، کناره‌ها، یا به صورت مورب را فراهم می‌کنند. آسانسور در هر جهتی هم که حرکت کند، باز هم کابین به صورت عمودی باقی خواهد ماند.

سریع‌ترین آسانسور دنیا در دبی قرار دارد و با سرعت 36 کیلومتر بر ساعت حرکت می‌کند. البته می‌توان سرعت آن را افزایش داد، اما افراد در سرعت بالای 36.6 کیلومتر بر ساعت دچار حالت تهوع و مشکلات مربوط به گوش می‌شوند. آسانسور مغناطیسی کمی کندتر خواهد بود، اما هنوز هم سرعت آن بسیار بالا می‌باشد. این نوع از آسانسور می‌تواند با سرعتی بالغ بر 18.2 تا 25.6 کیلومتر بر ساعت حرکت کند. با این حال، Multi می‌تواند به دلیل وجود کابین‌های بیشتر تعداد بیشتری از مسافرین را جابجا کند. این شرکت تضمین می‌کند که مسافرین تنها 30 ثانیه منتظر کابین خواهند ماند و می‌تواند 50 درصد افراد بیشتری را حمل کند.

اگرچه نصب کردن Multi در ساختمان‌های کنونی دور از ذهن به نظر می‌رسد، ساختمان‌های آینده به گونه‌ای طراحی خواهند شد تا آسانسورهای مغناطیسی را در خود جای دهند. آسانسورهای قدیمی ممکن است تا 40 درصد از فضای طبقه را به خود اختصاص دهند. Multi را می‌توان خارج از ساختمان نصب کرد و تاثیری بر روی فضای طبقات نخواهد داشت.

آسانسورهای آینده همه چیز را تغییر خواهند داد. زمانی که آسانسورهای مغناطیسی به شهرت می‌رسند، حتی ممکن است به ساختمان‌های دیگر نیز جابجا شوند. نمای شهرها مطمئنا تغییر خواهد کرد.

توانایی‌های این مدل از آسانسورها

آسانسورهای مغناطیسی معماران را قادر خواهد ساخت طراحی‌های خود را به گونه‌ای درآورند که مجبور نیستند با آسانسورهای سنتی سازگار باشند. این آسانسورها شما را به هر جایی که خواستید می‌برند. آنها باید در طول زمان آزمون خود را پس دهند، اما به نظر می‌رسد که آسانسورهای پرنده مغناطیسی در آینده محبوبیت بسیاری خواهند داشت. آنها جابجایی با آسانسور را به کلی تغییر خواهند داد و مطمئنا بسیار پیچیده‌تر خواهند شد، چرا که شرکت‌های بیشتری به دنبال تولید آنها خواهند بود. اینکه تا رایج شدن آنها چقدر طول خواهد کشید واضح نیست، اما به محض بهره برداری از اولین نمونه آنها مطمئنا باید انتظار موردهای بعدی را نیز داشت. ممکن است برای رسیدن به مقصد خود کمتر راه برویم، اما همیشه می‌توانیم برای قدم زدن به جاهایی مانند پارک برویم تا تمرین کنیم. آسانسور مغناطیسی به احتمال زیاد در پارک‌ها یا بوته‌ها نصب نخواهد شد! ولی خب، چه کسی می‌داند؟ آینده غیرقابل پیش بینی است. شاید یک نفر بخواهد در کوه‌های آبی، پارک ملی کاکادو یا مناظر دیگر آسانسور نصب کند. زمان همه چیز را عیان خواهد کرد، اما می‌توانیم از یک چیز مطمئن باشیم: آسانسور مغناطیسی آینده صنعت آسانسور خواهد بود.

  • ۹۷/۰۸/۲۶
  • asansor padra

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی